مقالات و اخبار

اشنایدر الکتریک

اشنایدر الکتریک

اشنایدر الکتریک

Schneider Electric  ( اشنایدر الکتریک ) که به اختصار SE  نامیده می شود ، یک نوع شرکت فوق پیشرفته و بزرگِ تجهیزات الکتریکی فرانسوی چند ملیتی است.

دفتر مرکزی یا شعبه اصلی این شرکت فرانسوی ، در شهر Rueil – Malmaison ( روئیل – مالمایون فرانسه ) قرار دارد و انواع تجهیزات الکترونیک را طراحی و تولید می کند.

کمپانی شرکت اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric ) ، در اواخر قرن بیستم با تمرکز بر صنعت برق و خرید کارخانجات تله مکانیک گروه صنعتی اشنایدر الکتریک را در فرانسه پای گذاری کرد.

شرکت اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric ) در صنعت ، یکی از فعال ترین تولید کنندگان تجهیزات اتوماسیون و برق صنعتی در دنیا است. این شرکت معتبر فرانسوی در واقع سازنده ی تجهیزات الکتریکی در رنج های متفاوت می باشد.

شرکت چند ملیتی اشنایدر الکتریک ، به طور تخصصی در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ، مهندسی برق ، تجهیزات تولید ، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی و … فعالیت میکند.

همچنین این شرکت فرانسوی در حوزه مدیریت مصرف انرژی ، برق ساختمان و انرژی های تجدید پذیر فعالیت بسیار ویژه ای دارد. به عبارت بهتر شرکت اشنایدر الکتریک بدلیل داشتن سابقه چندین ساله در حوزه ی اتوماسیون صنعتی و کیفیت بالای محصولات خود توانسته است اعتماد صنعت گران را به خود جلب کند.

شرکت فرانسوی اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric ) ، هر ساله بر طبق آمار مجله فورچون جزء

500 شرکت مطرح بین المللی دنیا محسوب می شود.

این شرکت چند ملیتی فرانسوی ، برای درست و اصولی پیش بردن اهداف طولانی مدت و پایدار و همچنین ارتقای سطح کیفی محصولات و کاربری آن ها ، کارخانجاتی در قاره های مختلفی تاسیس کرده که محصولاتی تحت لیسانس و با نظارت شرکت اصلی تولید می کنند. شرکت چند ملیتی اشنایدر ، در طول سالیان متمادی از طریق تاسیس شعبه های گوناگون در بسیاری از کشور های جهان ، از پیشگامان صنعت برق نیز به شمار می آیند.

هدف اصلی شرکت اشنایدر ، ارائه محصولات با کیفیت بالا ،متنوع و اورجینال مطابق با نیاز های صنعت گران و همچنین همگام با دانش روز دنیا بوده است. در واقع شرکت چند ملیتی اشنایدر الکتریک با بهره گیری از به روز ترین فناوری های مدرن و تولید محصولاتی با کارایی بسیار بالا بر پایه تخصص و تجربه جهانی توانایی این را داشته است که بازگشت سریع سرمایه گذاری های خود را در صنایع مختلف نفت و گاز نیز فراهم آورد. با توجه به این توضیحات شرکت فرانسوی اشنایدر الکتریک از جمله شرکت های پیشرو در صنعت برق ، با بیش از چند دهه حضور مستمر در ایران راه حل هایی علمی و متنوع و در عین حال کاملا منحصر به فرد را در زمینه سیستم های توزیع انرژی ، کنترل صنعتی و سیستم های مدیریت انرژی ارائه داده است.

فعالیت این شرکت تحقیقاتی بیشتر در زمینه برق و تجهیزات برق صنعتی می باشد که 10 میلیارد یورو در زمینه نوآوری ، تحقیق و توسعه برای توسعه پایدار بین سال های 2015 تا 2025 سرمایه گذاری کرده است. این شرکت چند ملیتی فرانسوی دارای 20000 حق اختراع ثبت شده یا فعال در سطح جهان  است و 5 % از کل درآمد سالانه خود را در بخش تحقیق و توسعه ( R & D ) سرمایه گذاری می کند.

شرکت اشنایدر الکتریک در بیش از 100 کشور جهان بطور رسمی فعالیت دارد و بیش از 135000 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

شرکت اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric ) ، به عنوان متخصص در سطح جهانی در حیطه  مدیریت انرژی با فعالیت در بیش از 100 کشور ، راه حل های جامعی برای در دسترس داشتن انرژی ایمن ، قابل اعتماد ، اثر گذار ، قابلیت تولید بالا و سازگار با محیط زیست ارائه می دهد.

تاریخچه تاسیس شرکت اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric )

شرکت معتبر فرانسوی اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric ) ، در سال 1836  میلادی توسط دو شخصِ ، جوزف اوژون اشنایدر و ادولف اشنایدر در فرانسه تاسیس شد و پس از مدتی فعالیت ، در سال 1981  توانست نسبت به دوران گذشته توسعه نسبتا بیشتری پیدا کند.

در واقع شرکت اشنایدر الکتریک ، در حال حاضر یک شرکت چند ملیتی است که در سراسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.  این شرکت فرانسوی اکنون در 100 کشور جهان نمایندگی دارد و با توجه به آماری که در سال 2018 میلادی در مورد نمایندگی اشنایدر در کل دنیا به دست آمده است ، اکنون بیش از صد و پنجاه هزار نفر نیوی کار در نمایندگی های اشنایدر و همچنین در شرکت اصلی فعالیت می کنند.

شرکت اشنایدر الکتریک در اوایل کار ، به تولید برخی صنایع مانند اسلحه ، کشتی و برخی صنایع فلزی اشتغال داشت اما با گذشت زمان نوع فعالیت آن ها تغییر اساسی کرد و شروه به ساخت ماشین های سنگین و وسایل مرتبط با حوزه حمل و نقل کردند. در واقع در همین مواقع ، این شرکت به Schneider Group شناخته و معروف شد.

با گذز زمان یعنی در سال 1975 شرکت Merlin Gerin   که در آن زمان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان قطعات و تجهیزات مختلف در صنعت برق به شمار می آمد ، توجه مدیران شرکت اشنایدر را در حد قابل توجه ای به خود جلب کرد و ب همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت تمامی تمرکز خود را بر روی تولید محصولاتی در صنعت برق قرار دهد و دقیقا از سال 1999 برند اشنایدر به طور کاملا رسمی به نام  Schneider Electric تغییر نام یافت.

اما نکته اصلی و قابل توجه یا ویژگی ارزنده در مورد شرکت فرانسوی اشنایدر الکتریک ، این است که فعالیت این مجموعه فقط به کشور فرانسه خلاصه نشده است و شرکت اشنایدر الکتریک در بیشتر کشور ها نمایندگی دارد و هر کدام از این کشور ها با داشتن عنوان نمایندگی اشنایدر ، به ساخت تجهیزات و قطعات مختلف در صنعت برق خانگی و صنعتی اشتغال دارد.

شرکت معتبر اشنایدر الکتریک ، امکان تولید هر نوع از قطعات را به کشور های مختلف داده است. برای مثال کنتاکتور های خازنی و خاص در نمایندگی اشنایدر چک تولید و ارائه می شود و کار تولید کلید های کنتاکت کمکی ، کلید های حرارتی ، شاسی استارت استوپ و سلکتور و … در کشور فرانسه تولید و ارائه می شود.

خلاصه ای از سیر پیشرفت و تاریخچه شرکت اشنایدر الکتریک

سال 1836 : برادران اشنایدر یعنی جوزف اوژون اشنایدر و ادولف اشنایدر ، به معادنی دست پیدا  کرده و شروع به ریخته گری در Creusot فرانسه کردند. دو سال بعد با تمرکز بر روی صنعت فولاد Schneider & Cie را به وجود آوردند . در آن زمان خط تولید بیشتر شامل ماشین های سنگین و وسایل حمل و نقل می شد. در این زمان شرکت اشنایدر رشد خوبی را تجربه کرد و در همین سال ها بود که تبدیل به Schneider Group شد.

سال 1919 : این شرکت از طریقه اتحادیه صنعتی و مالی اروپا ( EIFU )  به آلمان و اروپای شرقی گسترش یافت.

سال 1949 : بعد از جنگ جهانی دوم یک بازسازی گسترده در شرکت به رهبری چارلز اشنایدر انجام شد.

سال 1975 : شرکت اشنایدر الکتریک به شرکت Merlin Gerin  ، که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان تجهیزات برق بود علاقه مند شد. این شرکت در واقع یکی از رهبران تجهیزات توزیع برق است.

سال 1981 تا 1997  :  در این موقعه شرکت اشنایدر از صنعت استیل و کشتی سازی خارج شد و راهکار های استراتژیک خود را روی صنعت برق متمرکز کرد.

سال 1999 : نام شرکت به طور رسمی به  Schneider Electric تغییر یافت تا آشکارا نشان دهد که فعالیت اصلی شرکت در حوزه ی الکترونیک است.

سال 2010  : اشنایدر (  Schneider ) با همکاری شرکت Alstom و سرمایه گذاری  70 میلیون دلاری ، Aster را ساختند تا از استارت آپ های مربوط به انرژی و محیط زیست حمایت کنند.

سال 2014 : با شرکت RWE که یک شرکت تامین کننده برق آلمانی است ، شروع به همکاری کرد.

سال 2015 تا 2016 : در طول این سال ها بود که شرکت اشنایدر الکتریک وارد حوزه اینترنت اشیا شده و روی آن کار میکنند.

سال 2017 : اشنایدر الکتریک کنترل شرکت Aveva Group را بر عهده گرفت که این شرکت ، یک شرکت ارائه دهنده نرم افزار های مهندسی و صنعتی است.

فعالیت های  شرکت اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric )

شرکت فرانسوی اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric ) در توزیع برق فعالیت می کند و همچنین  تجهیزات مهندسی صنایع را نیز تولید می کند. این شرکت چند ملیتی از طریق بخش های تجاری نیز فعالیت می کند که برخی از آنها عبارتند از :

بخش نیرو : سیستم های نصب و کنترل ، انرژی های تجدید پذیر ، آب و برق ، نفت و گاز را ارائه می دهد.

بخش صنعت :  اتوماسیون و کنترل ، تصفیه آب ، معدن ، مواد معدنی و فلزات را تامین می کند.

بخش فناوری اطلاعات : خدمات مراکز داده و خدمات مالی را نیز فراهم می کند.

بخش ساختمان ها : اتوماسیون و امنیت ساختمان ، هتل ها ، بیمارستان ها ، دفاتر و ساختمان های خرده فروشی ها را شامل می شود.

تجهیزات توزیع برق : قطع کننده های مدار ، کلید ها ، پریز ها ، سیستم های کنترل روشنایی و گرمایش را شامل می شود.

شرکت اشنایدر الکتریک (  Schneider Electric  ) ، از سال 1836 تا به امروز خود را متخصص جهانی مدیریت انرژی تبدیل کرده است.

شرکت اشنایدر الکتریک با شروع فعالیت از صنعت فولاد و آهن ، ماشین آلات سنگین و کشتی سازی ، به مدیریت برق و اتوماسیون روی آورد. بعد از 170 سال سابقه ، اشنایدر الکتریک امروزه به ارائه دهنده راه حلی تبدیل شده است که به صنعت گران کمک می کند تا از انرژی موجود ، نهایت استفاده را ببرند.

کاربردهای تجهیزات شرکت اشنایدر الکتریک(Schneider Electric)

محصولات متنوع شرکت اشنایدر الکتریک در صنایع مختلف کاربرد های متنوعی دارد که برخی از انها عبارتند از :

اشنایدر در صنعت آب و فاضلاب : محصول و تجهیزات شرکت اشنایدر الکتریک در زمینه برق و اتوماسیون صنعتی ، ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه های آب و فاضلاب راه حل های کاربردی دارد. استفاده از این تجهیزات در کنار افزایش سطح بهره وری سیستم ، هزینه های تعمیرات و نگهداری و همچنین زمان از کار افتادن سیستم را کاهش خواهد داد. علاوه بر محصولات با کیفیت ، گستردگی خدمات محصولات اشنایدر ، سبب شده که شرکت اشنایدر از سایر رقبا متمایز باشد.

اشنایدر در صنعت ساختمان : یکی از بهترین سیستم های توزیع الکتریکی و اتوماسیون ساختمان مربوط به شرکت اشنایدر الکتریک است.  

راهکارهای شرکت اشنایدر الکتریک در بخش ساختمان :

_ توزیع انرژی الکتریکی

_ قابلیت اطمینان سیستم و ذخیره سازی انرژی

_ اتوماسیون ساختمان های تجاری ، مسکونی و فروشگاه های بزرگ

اشنایدر الکتریک در صنایع نفت و گاز : استفاده از بروزترین تکنولوژی های مدرن و نیز محصولاتی با کیفیت و کارایی بالا باعث بازگشت سریع سرمایه گذاری در حوزه ی صنعت نفت و گاز می شود و اینجا نیز اشنایدر الکتریک به عنوان یکی از پیشگامان صنعت برق در بخش تامین سیستم های توزیع انرژی ، کنترل صنعتی و سیستم های مدیریت انرژی حضور پر رنگی دارد.

برخی از محصولات شرکت اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric )

شرکت اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric ) شامل محصولات متنوعی است که برخی از آنها عبارتند از :

. کلید اتوماتیک

. کلید مینیاتوری

. کلید حرارتی

. چراغ سیگنال

. سافت استارتر

. کنتاکتور

. بی متال

. تایمر

. کلید محافظ جان

. کلید اتوماتیک فیکس

. کلید هوایی اینورتر

. پی ال سی

. خازن

. کنترل فاز

. منبع تغذیه

. خازن

. رله ضربه ای

دسته بندی محصولات برند اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric )

دسته بندی کلی محصولات اشنایدر به شرح زیر است :

_ کسب و کار های کوچک و مسکونی

_ اتوماسیون ساختمان و سیستم های کنترل

_ محصولات ولتاژ پایین

_ انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی

_ دسترسی به انرژی

_ توزیع ولتاژ متوسط و اتوماسیون شبکه

_ قدرت بحرانی ، خنک کننده و رک ها

_ اتوماسیون صنعتی و کنترل

کسب و کار های کوچک و مسکونی

در این دسته بندی ، برند اشنایدر تجهیزات متنوعی ارائه کرده تا برای مسئولین کسب و کار های کوچک و منازل مسکونی امنیت و راحتی بیشتری فراهم کند.   

از خدماتی که شرکت اشنایدر در این بخش ارائه میکند میتوان به موارد زیر اشاره کرد :  

. کلید برق

. روشنایی اضطراری

. محافظ برق

. ابزار و تجهیزات نصب

. زیر ساخت شبکه

و …

اتوماسیون ساختمان و سیستم های کنترل

تجهیزاتی که در کمپانی اشنایدر الکتریک با هدف داشتن ساختمانی هوشمند و ذخیره کردن انرژی و همچنین افزایش کارایی تولید میشوند در این بخش از دسته بندی قرار میگیرند. ابزار و تجهیزاتی مثلِ سیستم مدیریت ساختمان ، نرم افزار های مانیتورینگ ، ضد حریق انواع سوپاپ ها و …

محصولات ولتاژ پایین

این بخش از دسته بندی کمپانی اشنایدر الکتریک شامل سرویس هایی که با ولتاژ کم کار میکنند می شود.

ابزار هایی مثل قطع کننده های  Power Pact  ، قطع کننده های Master Pact MTZ و Com Pact NSX   و بسیاری از تجهیزات مشابه دیگر در این دسته بندی قرار می گیرند.

انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی

برند اشنایدر الکتریک با تکنولوژی های روز و به کمک فتو ولتاییک که به اختصار PV خوانده میشود ، از نور خورشید الکتریسیته تولید میکند. جهت تولید این الکتریسیته از سلول های خورشیدی استفاده می شود.

دسترسی به انرژی

شرکت اشنایدر الکتریک سعی دارد با ارائه محصولاتی مانند فانوس خورشیدی که با نورخورشید کار میکند یا چراغ هایی برای روشنایی خیابان ها و … ، خلا کمبود  انرژی را جبران کند و دسترسی به انرژی را در جهان راحت تر کند.

قدرت بحرانی ، خنک کننده و رک ها

تجهیزات مختلف شبکه مثل سوییچ ، روتر ، پیچ پنل ، کابل ها و … درون یک محفظه در کنار هم قرار میگیرند. این محفظه رک نام دارد. رک ها ازجمله تجهیزات معروفی هستند که برند اشنایدر الکتریک به تولید آن می پردازد. بخش دیگر سیستم های خنک کننده هستند که برای کنترل دما به کار میروند.بسیاری از متعلقات رک هم در همین دسته بندی قرار دارد.

اتوماسیون صنعتی و کنترل

این دسته بندی مربوط به فعالیت های صنعتی برند اشنایدر الکتریک میباشد. تجهیزاتی مثل دکمه های هماهنگ فشار و سیگنالیک ، کابل کشی ، رابط ها ، رله ها ، نمایشگر های صنعتی اچ ام ای ، انواع ابزار ها برای سنجش فشار ، دما و چگالی بخشی از این محصولات هستند.

برخی از جوایز و افتخارات

Fortune : در سال 2018 از اشنایدر الکتریک  به عنوان یکی از شرکت های تحسین برانگیز نام برد.

Ethisphere : نام شرکت اشنایدر در میان 100 شرکت برتر این مجله قرار گرفت.

Bloomberg : برای دومین سال پیاپی ، در لیست شرکت های منتخب این نشریه قرار گرفت.

Forst & sallivan : جایزه خلاقانه ترین محصول در حوزه بهینه سازی انرژی جهانی .

IF Design Award 2017 : دریافت جوایز بابت Easergy T300 و Resi9 DB60 در دسته بندی صنعت و تکلونوژی و صد ها جایزه معتبر دیگر.